Idei...O Certitudine

Salut!
  Astazi eram in pana de idei...multe s-au intamplat cu mine in zilele astea,am avut o gramada de ganduri care imi circulau cu o viteza ametitoare prin cap...unele sunt bune,altele nu.Pentru mine saptamana asta a fost una incarcata, cu decizii de luat si multe lucruri de care nu eram constient....
  Vorbind la telefon cu o persoana speciala si spunandu-i ca am nevoie de ceva care sa ma rapeasca un pic din furtuna gandurilor mele,ea mi-a sugerat sa ma gandesc la un lucru,o anumita tema pe care  sa incerc sa o tratez ,sa incerc sa il trec prin firul gandirii mele.
  Asa ca concentrat,dupa o binemeritata portie de natura bruta,vin oarecum incarcat pentru a ma putea gandi la acest lucru:Care este diferenta intre viata la tara si viata de la oras?comparatii,asemanari deosebiri,calitati si defecte....
  O sa incerc sa fiu cat mai obiectiv si sa reliefez cat mai multe lucruri pentru a putea da un raspuns final.
  Si astfel incep spunand ca indiferent unde stai, fie ca stai la tara fie ca stai la oras,depinde foarte mult ce tip de persoana esti,caracterul si personalitatea ta.Bineinteles ca aceste lucruri iti sunt modelate din frageda pruncie si iti influenteaza intreaga viata toate avand legatura cu mediul in care traiesti.Pot spune ca am intalnit nu foarte multe persoane dar mi-am facut o parere proprie bazandu-ma pe experientele avute.In primul rand daca ar fi sa vorbim de oameni de la tara, putem spune ca sunt mult mai calzi decat cei de la oras.Imi amintesc cand am inceput sa merg la liceu ca eram oarecum nedumerit de ce oamenii din oras nu te saluta,nu iti spun Buna dimineata sau Buna ziua,nici macar vecinii.Cred totusi ca aici exista si reversul medaliei pentru ca la cat de calzi si primitori sunt oameni de la tara,cu atat sunt mult mai barfitori si mult mai predispusi sa te judece.Am patit asta...in plus sunt reticienti la nou si au o gandire invechita,bazandu-se pe lucruri care au impresia ca nu se schimba si sunt asa d cand lumea.Se inseala totul in viata asta se schimba si noi suntem intr-o continua schimbare.Atitudinea asta ne este insuflata permanent de catre cei din preajma noastra,de catre familie,prieteni si pot spune ca ne face rau,dar repet sunt persoane si persoane.Am cunoscut oameni de la tara care isi doresc pentru copii lor o viata mai buna,chiar daca asta inseamna ca ei sa plece departe,pentru ca asta e bine pentru viata lor ,sa cunoasca lume cu experienta,sa evolueze din toate punctele de vedere.Altfel privind lucrurile "tara"din punct de vedere profesional si al carierei dupa parerea mea este un nimic pe langa un oras bine dezvoltat unde poti avea mult mai multe oportunitati de avansare profesionala,chiar daca exista persoane foarte apropiate care au o afacere stabila la tara si se descurca foarte bine din punct de vedere financiar,dar care au fost ajutate mult,au avut o baza a afacerii.Nici educatia daca stai sa o privesti nu este un lucru foarte bun,pentru a face o anumita facultate trebuie sa te duci intr-un oras mare,oras in care ai toate sansele sa ramai.Privind modul de cheltuire al banilor pot spune ca locuind la tara ai mai putine cheltuieli decat locuind la oras.Cum ar spune cineva foarte batran"La tara e traiul mai ieftin"(asta daca esti dispus sa ignori anumite lucruri esentiale dupa parerea mea)
  In schimb locuind la oras beneficiezi de anumite calitati pentru tine ca persoana.Un lucru bun ar fi petrecerea timpului liber, unde ai o gramada de locuri si de lucruri pe care le poti face nu neaparat distractive cat si educative.Recunosc ca toate sunt foarte scumpe si la salariul din ziua de azi nu stiu cat de mult iti poti permite fiind persoana care mai are si o familie.Gandind spre viitor si obiectiv as putea spune ca pentru cineva bine pregatit profesional ,comunicativ,si ambitios,viata la oras este tot ce are nevoie.Insa nu toata lumea reuseste sa locuiasca intr-un oras si nu pentru toata lumea este orasul.Sunt persoane care adora sa stea la tara,sunt facute practic pentru a locui la tara chiar daca in orcie moment se pot descurca in orice oras din lume.
 Gandindu-ma la mine si la ceea ce eu am nevoie, pot spune ca sunt in favoarea orasului chiar daca sunt crescut intr-un mic sat de la campie.Nu spun ca nu imi plac locurile natale,zilele toride de vara si iernile geroase din micul meu sat,la linistea pe care ti-o ofera fiecare noapte si fiecare dimineata si la relaxarea aceea daruita privind un lan de secara,nu spun ca nu imi plac astea,pentru ca acolo am familia,prieteni si acolo am o gramada de amintiri frumoase,Dar pentru mine cel mai bun lucru pe care o sa il fac este sa plec de aici si sa castig independenta ,maturitate,responsabilitate,un alt mod de a privi viata,si simt ca lucrurile astea nu le pot face decat intr-un oras mare unde o sa cunosc oameni care ma pot ajuta sa evoluez ca persoana, in mica marea mea aventura numita Viata.Ma gandesc la viitoarea mea familie,si la ce le pot oferi pentru a stii ca au toate sansele sa fie mai buni si mai avansati decat sunt eu.Si cred ca orasul si viata la oras imi pot oferi mie asta si nu doar mie ci si celor de care o sa am grija.Si daca e sa am o certitudine nu un vis,aceea este ca peste cativa ani voi putea spune ca am reusit sa fac ce mi-am propus!!!

Comentarii

Unknown a spus…
E o lume mare, si o mare de posibilitati...

Postări populare de pe acest blog

Alpinism....

De azi încolo

Post scriptum...